28 februar 2016

Ting jeg ikke forstår

Hvorfor mit indre vækkeur skal larme højlydt kl. 03.58 hver evig eneste dag... sommer, vinter, hverdag, weekend... ja selv efter en "monster-nat"?? - Jeg vil være teenager igen... og sove til middag.

Hvorfor ens chef ser fuldstændig skræmt og overrasket ud... når man forlanger lønforhøjelse til en mus-samtale?? - Øhhh nej... arbejdsglæde er ikke belønning nok i sig selv!!

Hvorfor nogen mænd syntes, det er fuldstændig hysterisk grinagtigt, når de slår en stor klam og ildelugtende skid indendørs?? - Specielt i en varm bil er det virkeligt ulækkert... og i mine øjne bliver de ikke et hak mere mandige. Tværtimod!!

Hvorfor folk bruger "åbne op og lukke i" i sætninger?? - Det driver mig til vanvid... åbne er ligesom op og lukke er ligesom i.

Og når nu vi er ved det med ord. Hvorfor er det, at så mange har svært ved brugen af lægge og ligge?? Det lyder træls, når man benytter det forkerte. Lægge er en bevægelse - husk det på æ'et og ligge er en stilstand - husk det på i'et.


3 kommentarer:

  1. Muhahaha synes altså dine små indslag af disse "Jeg forstå ikke" er skidesjove.

    Men jeg er desværre en af den der aldrig har lært det med lægge og ligge :-) Måske det kommer en dag

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D Tak skal du have

      Jeg tro nu, at næste gang, du skal bruge et af ordene, så tænker du på mig.

      - Pia

      Slet