29 juli 2014

Årets høst 2014 "Update"

Den første "projekt-peber"
D. 26 juli 2014


"Projekt: Snack peber" må siges at lykkedes :-D Dog kunne jeg ikke vente på, den skulle blive rød.


Basilikummen der står i drivhuset... fik lidt luft under "vingerne" og blev plynet til en stor omgang pesto.
Jeg havde posen til at ligge i køleskabet et døgns tid... og op til flere gange undrede jeg mig over, at der duftede af JORDBÆR!! Hver sommer når jordbærene kommer, serverer jeg dem med et drys sukker, hvori jeg har blended basilikumblade... og fløde selvfølgelig :-D Men det er altså lidt sjovt, som hjernen kan drive en rundt i manegen :-D

Den første håndfuld tomater
D. 21 juli 2014


Hæ hæ... jeg måtte lige gennemrode mine billeder, for den håndfuld fik altså meget hurtigt ben at gå på :-D De skønne krydderede cherry tomater... er nok noget nær de bedste jeg har smagt, men er det iøvrigt ikke sådan hver år?? :-D

Sparsomt med stikkelsbær
D. 16 juli 2014


Man må virkelig sige, at udbyttet i år har været sparsomt... 3 håndfulde tror jeg, vi kan snige den op på. I år havde jeg ladet bærene sidde ekstra længe... og det blev de bestemt ikke ringere af. Sprængfyldt med sødme og en afslutning af syrlighed... behøver jeg sige, de sikkert ikke bliver brugt, men bare spist :-D


I skal da også lige se mine skønne Flavia en ekstra gang i naturel... beskidte og ukogte. I tror, det er løgn... men duften, den rigtige duft af nye kartofler... den kunne virkelig få savlet til at løbe :-D

Sommerens første rigtige guldklumper
D. 11 juli 2014


Den 11 juli tog Brian de første spadestik i kartoffelrækkerne :-D I år har vi sat både tidelige og sene kartofler... det tror jeg helt sikkert skal vise sig, at være et godt valg. Så skulle der være mulighed for kartofler i rigtig laaaaaang tid... og det kan en "kartoffel-woman" som jeg rigtig godt lide :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar